PRODUŽENI BORAVAK
U školskoj godini 2020./2021. produženi boravak je po treći puta učenicima otvorio svoja vrata. Učenici dolaze u boravak prije ili nakon nastave. Vrijeme u boravku provode organizirano. Redovito pišu svoje zadaće, uče, opuštaju se uz glazbu i čitanje priča, pjevaju, plešu, ugodno se druže sa svojim vršnjacima. Svoju kreativnost pokazuju u kreativnim radionicama, igraju se na školskom igralištu ili u parku. O našim aktivnostima najbolje govore fotografije. Učenici su tijekom godine bili uključeni u tri projekta: Kreativni boravkaši, 100 dana boravka te Pisma iz produženog boravka.
U sklopu projekta Pisma iz produženog boravka željeli smo učenike produženog boravka upoznati s pisanjem i slanjem pisama diljem domovine, spoznati interese, sličnosti i razlike svakog učenika te pobliže predstaviti mjesto iz kojeg dolaze. Tako smo uz pomoć knjižničarke naučili sve o pismima te sami izradili svoje razglednice. Slanje i primanje pisama bilo je otežano zbog epidemiološke situacije i nastave koja se u većini županija odvijala online.
Projektom Kreativni boravkaši učenike smo poticali na razvijanje mašte i kreativnog izražavanja s različitim prirodnim materijalima i likovnim tehnikama. Tako smo uz pomoć ovog projekta na razne načine razvijali finu i grubu motoriku, kognitivne i afektivne sposobnosti koji uključuju šivanje, izradu ručnih radova te upoznavanje raznih likovnih tehnika. Izrađivali smo prigodne ukrase kojima smo ukrasili prostore produženog boravka.
Projekt 20 dana dobrote obilježili smo dobrim djelima. Cilj ovog projekta bio je poticati i razvijati socijalne i emocionalne odnose, korisno doprinositi široj zajednici, te razvijati empatiju. Tijekom prosinca izradili smo Adventski kalendar u kojem su za svaki dan bili zadaci: činiti dobra djela, uveseljevati bližnje te činiti da se drugi osjećaju vrijednima. Učenici su se radovali svakom novom danu i zadatku.
Od 5. do 9. listopada 2020. godine, učenici produženog boravka OŠ Vladimira Nazora svojim su aktivnostima obilježili Dječji tjedan. Sudjelovanjem u različitim radionicama, boravkaši su usvajali znanja, razvijali vještine i stavove u kontekstu upoznavanja i prakticiranja dječjih prava. Osim spoznavanja svojih prava, cilj je bio osvijestiti učenike o važnosti poštivanja tuđih prava te empatije prema djeci čija su prava narušena. Iznosili su primjere iz svog života i pokušali su osmisliti prijedloge vezane za zaštitu istih.
Zbog epidemioloških mjera, u organizaciji grada Daruvara održane su i Maškare u online izdanju na kojima su sudjelovali učenici i učitelji produženog boravka.
Učenici produženog boravka sudjelovali su na virtualnoj priredbi povodom Dana škole. Učenici su zajedno s učiteljima pripremili plesne, pjevačke i kazališne točke.
Ostatak fotografija našeg rada pogledajte u albumu: fotografije
AKTIVNOSTI U BORAVKU
U školskoj godini 2019./2020. produženi boravak je po drugi puta učenicima otvorio svoja vrata. Učenici dolaze u boravak prije ili nakon nastave. Vrijeme u boravku provode organizirano. Redovito pišu svoje zadaće, uče, opuštaju se uz glazbu i čitanje priča, pjevaju, plešu, ugodno se druže sa svojim vršnjacima. Svoju kreativnost pokazuju u kreativnim radionicama, igraju se na školskom igralištu ili u parku. O našim aktivnostima najbolje govore fotografije. Pogledajte ih.
BORAVKAŠI IMAJU NOVI PROSTOR
Koliko ljudi mogu biti jedinstveni, spremni pomoći, pokazali su djelatnici naše škole u hvalevrijednoj akciji prikupljanja sredstava za izgradnju prostora produženog boravka u Gajevoj. Na poticaj naše ravnateljice i nekoliko djelatnica, pekli su se kolači koji su se darivali na božićnom sajmu. Akcija je uspješno završila zahvaljujući svima koji su prepoznali potrebu naših učenika te su svojim dobrovoljnim prilozima podržali našu akciju. Hvala djelatnicima škole, roditeljima i svim građanima na pomoći jer su radovi na našem novom prostoru gotovi. Hvala donatorima i roditeljima koji su se nesebično angažirali u opremanju prostora. U novom smo boravku! Hvala svima!
Svima koji su pridonijeli ovom događaju željeli smo se zahvaliti na službenom otvorenju novog boravka. Zbog situacije u kojoj se nalazimo, odgađamo otvorenje sve dok naše škole ponovno ne otvore svoja vrata.
PROJEKTI
Tijekom školske godine 2019./2020., učenici produženog boravka provode tri projekta. To su: „20 dana dobrote“, „Pisma iz produženog boravka“ i „100. dan škole“.
„Pisma iz produženog boravka“ su projekt kojemu je cilj učenike naučiti načinima dopisivanja te razviti sposobnost samostalnog pisanja i adresiranja pisama, razglednica i čestitki koje će razmjenjivati s učenicima produženih boravaka diljem naše domovine. U naš projekt uključile su se učiteljice i boravkaši iz Varaždina, Samobora, Zaprešića, Zagreba, Slavonskog Broda, Selca i Crikvenice. Jako smo ponosni na naše dopisivanje. Ne samo da smo naučili kako komunicirati dopisivanjem preko pošte, već stječemo puno novih prijatelja.
Kao što samo ime projekta kaže„20 dana dobrote“, boravkaši su vrijeme uočiBožića i Nove Godine proveli u razmišljanju kako nekome učiniti nešto dobro. Ne samo da su razmišljali nego su svoje ideje proveli u djelo. Osim malih znakova pažnje koje su si učenici međusobno iskazivali, okušali su se i u volontiranju. Povodom Svjetskog dana volontiranja, učili su o volontiranju i volonterima. Dobili su zadatak da kroz tjedan dana pronađu osobu kojoj će pomoći ili razveseliti ju pozivom ili čestitkom. Volonteri su odlično obavili svoj zadatak, a najzanimljivija volontiranja smo nagradili diplomom o volontiranju.
Od prvoga dana školske godine boravkaši su redovito križali dane na kalendaru i s nestrpljenjem očekivali što će im donijeti „100. dan škole“. To je ime projekta koji je protekao u radu, igri i veselju. Toga dana sve što se u boravku događalo bilo je u znaku broja 100. Boravkaši iz Gajeve su gostoljubivo ugostili boravkaše iz Frankopanske. Najzanimljiviji je bio odlazak na kolače u hotel Termal. Bilo je radno, druželjubivo, veselo i slatko.
„MALI BORAVKAŠI – POŠTARI VAŠI“
Projekt „Pisma iz produženog boravka“ se tijekom vremena stalno razvijao, poticao na nove ideje. Dosjetili smo se kako bi naši boravkaši mogli provesti svoj projekt i u maškarama. Tako smo uz pomoć ravnateljice, roditelja, naših nastavnika i „Hrvatske pošte“ pripremili svoje poštarske uniforme. Napisali smo velik broj razglednica koje smo za vrijeme fašničke povorke dijelili građanima. Trud se isplatio. Osvojili smo prvu nagradu za grupnu masku.
Ostatak fotografija pogledajte u našem albumu: fotografije
BORAVAK NA DALJINU
U novonastalim okolnostima učitelji produženog boravka uredili su web stranicu na kojoj boravkaši mogu pronaći dodatne materijale za vježbanje i ponavljanje nastavnih sadržaja, materijale za igru i zabavu te opuštanje u slobodno vrijeme. Učitelji će svakodnevno uređivati stranicu i postavljati nove sadržaje kako bi olakšali učenicima i roditeljima u ovim okolnostima. Sadržaje mogu koristiti i učenici koji ne pohađaju boravak.
Stranici možete pristupiti preko poveznice:
https://sites.google.com/view/osvnazoradaruvar-prod-boravak/po%C4%8Detna-stranica
Nitko nije slutio kako ćemo ove školske godine nastavu održavati na daljinu.
Strpimo se i ostanimo zdravi.
ZAŠTO PB?
Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje prije ili nakon redovne nastave ostaje/odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja.Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću potrebu za organiziranom brigom o djetetu.Škole time dobivaju novu i zahtjevniju ulogu koja od zaposlenika zahtijeva organiziraniju skrb za dijete tijekom cijelog dana.
Produženi dnevni rad prije i nakon redovite nastave – produženi boravak, jedan je od modela kojim se mogu kvalitetno i sustavno riješiti navedeni problemi, osobito u urbanim (gradskim) sredinama.
Nova uloga škole na taj će način biti maksimalno i racionalno iskorištena jer pruža nebrojene mogućnosti djelovanja u svrhu pravilnog razvoja i rasta svakog djeteta u kvalitetnu osobu, pod okriljem škole i stručnih osoba, korisnu svojoj obitelji i zajednici.
OPIS RADA U PRODUŽENOM BORAVKU
Nakon redovite prijepodnevne nastave i prije poslijepodnevne nastave organizira se produženi boravak u školi za učenike u pravilu 1. i 2. razreda osnovne škole. Radno vrijeme i organizacija rada u školi mogu biti fleksibilni.
Ciljevi realizacije produženog boravka u skladu s općim ciljevima osnovnog obrazovanja: omogućiti učenicima pun život, otkrivati pune potencijale svakog djeteta, omogućiti razvoj djeteta kao socijalnog bića, te pripremiti dijete, kroz pomoć i podršku, za daljnje obrazovanje i učenje. Rad u PB izazov je i za učenike i za učitelje. Organizacija i realizacija svih godišnjim planom i programom predviđenih aktivnosti, moguća je uz poštivanje radnog vremena, kvalitetnog, svrsihodnog, kreativnog I nadasve, ugodno provedenog vremena u školi.
Učitelji u PB: Dino Netoušek, Petra Nikolić, Valentina Prenosil, Sabrina Blažević Holubek
TJEDNA SATNICA U PRODUŽENOM BORAVKU:
SV - Slobodno vrijeme (ručak) – 5 sati tjedno
OV - Organizirano vrijeme (IŠR, SOC, KUP) – 10 sati tjedno
IŠR – Igre, šport, rekreacija – 5 sati tjedno
SOC – Socijalizacija, odnos prema sebi, zdravlju, okolini i radnim obvezama – 2 sata tjedno
KUP – Kulturno-umjetničko područje – 3 sata tjedno
UČ. HR/EJ – Učenje hrvatskog/engleskog jezika (JKP) – 5 sati tjedno
UČ. MAT – učenje matematike (MLP) – 4 sata tjedno
UČ. PID – učenje prirode i društva (PP) – 1h tjedno
JKP – Jezično-komunikacijska područje
MLP – Matematičko-logičko, znanstveno-tehnološko područje
Ukupan broj sati tjedno (25 h/5 dana):
- 10 sati učenja
- 10 sati organiziranog vremena
- 5 sati slobodnog vremena
= ukupno 25 sati tjedno
Boravak i rad prema takvom obliku organizira se od:
7.30 –12.30 sati u prijepodnevnoj smjeni
11.30–16.30 sati u poslijepodnevnoj smjeni
Raspored produženog broravka:
Vrijeme prijepodne/ poslijepodne |
Organizacija PB |
Područja razvoja |
Pojedinosti |
7.30- 8.30/ 11.30-12.30 |
SLOBODNO VRIJEME |
Socijalizacijsko, komunikacijsko,odnos prema sebi i drugima |
Okupljanje, razgovor, odmor, doručak/ručak, crtani film, društvene igre, rekreativna šetnja, igre na otvorenom |
8.30-10.30/ 12.30-14.30 |
UČENJE (integrirano učenje I poučavanje) |
HJ,MAT,PID (EJ, VJ) |
U skladu s ciljevima I zadaćama, uz primjenu različitih metoda i oblika rada pomoći djetetu u pisanju dz, učenju i vježbanju sadržaja u okviru nastavnog plana i programa pojedinog predmeta. |
10.30-12.30/ 14.30-16.30 |
ORGANIZIRANO VRIJEME (timsko i suradničko učenje, istraživanje, iskustveno učenje, učenje kroz igru, učenje za život, izvanučionička nastava) |
Socijalizacijsko-komunikacijsko
Jezično-komunikacijsko
Matematičko-logičko Radno-tehničko
Kulturno-umjetničko
Igre, sport, rekreacija |
Upoznavanje i uvježbavanje pravilnog ponašanja, usvajanje praktičnih znanja iz svakodnevnih životnih dužnosti
Postizanje solidne uporabe jezika, razvijanje tehnike čitanja i pisanja, interpretativno i kreativno čitanje, pisanje i recitiranje
Aktivnosti jasnog, logičnog rješavanja problema, otkrivanje, redanje, klasificiranje, računanje, mjerenje, primjena matematičkih znanja i modela, mat. jezik, uporaba ICT, uvježbavanje i razvoj radno- praktično- tehničkih vještina.
Pjevanje, sviranje, likovno izražavanje,kino, kazalište…književna i umjetnička stajališta primjerena uzrasu učenika
Zadovoljavanje potreba za kretanjem, igre dječje igre, improvizacija igara, koordinacija pokreta, ritam, pokret, mimika, elementarne igre, momčadske igre, sportovi |
Nastavna godina 2024./2025.
Razredna nastava
Prijepodne
Sat | Početak | Kraj | Odmor |
1. | 8:00 | 8:45 | |
2. | 8:50 | 9:35 | 15 min |
3. | 9:50 | 10:35 | |
4. | 10:40 | 11:25 | |
5. | 11:30 | 12:15 | |
6. | 12:20 | 13:05 |
Poslijepodne - samo PŠ Frankopanska 80
Sat | Početak | Kraj | Odmor |
1. | 13:15 | 14:00 | |
2. | 14:05 | 14:50 | 15 min |
3. | 15:05 | 15:50 | |
4. | 15:55 | 16:40 | |
5. | 16:45 | 17:30 |
Predmetna nastava
Prijepodne
Sat | Početak | Kraj | Odmor |
0. | 7:10 | 7:55 | |
1. | 8:00 | 8:45 | |
2. | 8:50 | 9:35 | 15 min |
3. | 9:50 | 10:35 | |
4. | 10:40 | 11:25 | |
5. | 11:30 | 12:15 | |
6. | 12:20 | 13:05 | 10 min |
7. | 13:15 | 14:00 |
« Lipanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |