Produženi boravak

Zašto PB?

Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje  prije ili nakon  redovne nastave ostaje/odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću potrebu za organiziranom brigom o djetetu. Škole time dobivaju novu i zahtjevniju ulogu koja od zaposlenika zahtijeva organiziraniju skrb za dijete tijekom cijelog dana.

Produženi dnevni rad  prije i nakon redovite nastave – produženi boravak, jedan je od modela kojim se mogu kvalitetno i sustavno riješiti navedeni problemi, osobito u urbanim  sredinama.

Opis rada

Nakon redovite prijepodnevne nastave i prije poslijepodnevne nastave organizira se produženi boravak u školi za učenike, u pravilu 1. i 2. razreda osnovne škole. Radno vrijeme i organizacija rada u školi mogu biti fleksibilni.

Ciljevi realizacije produženog boravka u skladu s općim ciljevima osnovnog obrazovanja: omogućiti učenicima pun život, otkrivati  pune potencijale svakog djeteta, omogućiti razvoj djeteta kao socijalnog bića, te pripremiti dijete, kroz pomoć i podršku, za daljnje obrazovanje i učenje.

Tjedna satnica u produženom boravku

SV – Slobodno vrijeme (ručak) – 5 sati tjedno

OV – Organizirano vrijeme (IŠR, SOC, KUP) – 10 sati tjedno

IŠR – Igre, šport, rekreacija – 5 sati tjedno

SOC – Socijalizacija, odnos prema sebi, zdravlju, okolini i radnim obvezama – 2 sata tjedno

KUP – Kulturno-umjetničko područje – 3 sata tjedno

UČ. HR/EJ – Učenje hrvatskog/engleskog jezika (JKP) – 5 sati tjedno

UČ. MAT – učenje matematike (MLP) – 4 sata tjedno

UČ. PID – učenje prirode i društva (PP) – 1h tjedno

JKP – Jezično-komunikacijska područje

MLP – Matematičko-logičko, znanstveno-tehnološko područje

 

Ukupan broj sati tjedno (25 h/5 dana):

– 10 sati učenja

– 10 sati organiziranog vremena

– 5 sati slobodnog vremena

= ukupno 25 sati tjedno

Organizacija rada u produženom boravku

7.30 –12.30  sati  u  prijepodnevnoj smjeni

11.30–16.30 sati u poslijepodnevnoj smjeni

Pisanje domaće zadaće

Učenici imaju priliku uz stručnu pomoć odraditi domaću zadaću i vježbati gradivo, što im olakšava pripremu za sljedeći dan u školi.

Kreativne radionice

Organiziraju se radionice poput crtanja, slikanja, modeliranja i drugih aktivnosti koje potiču kreativnost i razvijaju motoričke vještine.

Edukativne igre i društvene aktivnosti

Kroz društvene igre, kvizove i edukativne igre učenici razvijaju kritičko razmišljanje, logiku, ali i socijalne vještine te se uče suradnji i poštivanju pravila.

Sportske aktivnosti i rekreacija

Kroz igre i rekreacijske aktivnosti djeca se fizički aktiviraju, poboljšavaju koordinaciju i timski rad.

Djelatnici

Produženi boravak - Gajeva 24

1.a, 1 b Dino Netoušek
2.a, 2.b Valentina Kudrnovski

Produženi boravak - PŠ Frankopanska

1.c Ivana Tourek 
1.d Vasil Duduković

Skip to content