Produženi boravak
Zašto PB?
Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi koje prije ili nakon redovne nastave ostaje/odlazi kući i bez nadzora provodi vrijeme do dolaska roditelja. Samostalan boravak kod kuće često izlaže dijete mnogim opasnostima, a strah i briga roditelja za dijete tijekom radnog dana nameću potrebu za organiziranom brigom o djetetu. Škole time dobivaju novu i zahtjevniju ulogu koja od zaposlenika zahtijeva organiziraniju skrb za dijete tijekom cijelog dana.
Produženi dnevni rad prije i nakon redovite nastave – produženi boravak, jedan je od modela kojim se mogu kvalitetno i sustavno riješiti navedeni problemi, osobito u urbanim sredinama.
Opis rada
Nakon redovite prijepodnevne nastave i prije poslijepodnevne nastave organizira se produženi boravak u školi za učenike, u pravilu 1. i 2. razreda osnovne škole. Radno vrijeme i organizacija rada u školi mogu biti fleksibilni.
Ciljevi realizacije produženog boravka u skladu s općim ciljevima osnovnog obrazovanja: omogućiti učenicima pun život, otkrivati pune potencijale svakog djeteta, omogućiti razvoj djeteta kao socijalnog bića, te pripremiti dijete, kroz pomoć i podršku, za daljnje obrazovanje i učenje.
Tjedna satnica u produženom boravku
SV – Slobodno vrijeme (ručak) – 5 sati tjedno
OV – Organizirano vrijeme (IŠR, SOC, KUP) – 10 sati tjedno
IŠR – Igre, šport, rekreacija – 5 sati tjedno
SOC – Socijalizacija, odnos prema sebi, zdravlju, okolini i radnim obvezama – 2 sata tjedno
KUP – Kulturno-umjetničko područje – 3 sata tjedno
UČ. HR/EJ – Učenje hrvatskog/engleskog jezika (JKP) – 5 sati tjedno
UČ. MAT – učenje matematike (MLP) – 4 sata tjedno
UČ. PID – učenje prirode i društva (PP) – 1h tjedno
JKP – Jezično-komunikacijska područje
MLP – Matematičko-logičko, znanstveno-tehnološko područje
Ukupan broj sati tjedno (25 h/5 dana):
– 10 sati učenja
– 10 sati organiziranog vremena
– 5 sati slobodnog vremena
= ukupno 25 sati tjedno
Organizacija rada u produženom boravku
7.30 –12.30 sati u prijepodnevnoj smjeni
11.30–16.30 sati u poslijepodnevnoj smjeni
Pisanje domaće zadaće
Učenici imaju priliku uz stručnu pomoć odraditi domaću zadaću i vježbati gradivo, što im olakšava pripremu za sljedeći dan u školi.
Kreativne radionice
Organiziraju se radionice poput crtanja, slikanja, modeliranja i drugih aktivnosti koje potiču kreativnost i razvijaju motoričke vještine.
Edukativne igre i društvene aktivnosti
Kroz društvene igre, kvizove i edukativne igre učenici razvijaju kritičko razmišljanje, logiku, ali i socijalne vještine te se uče suradnji i poštivanju pravila.
Sportske aktivnosti i rekreacija
Kroz igre i rekreacijske aktivnosti djeca se fizički aktiviraju, poboljšavaju koordinaciju i timski rad.
Djelatnici
Produženi boravak - Gajeva 24
1.a, 1 b Dino Netoušek
2.a, 2.b Valentina Kudrnovski
Produženi boravak - PŠ Frankopanska
1.c Ivana Tourek
1.d Vasil Duduković