2022-04-07 12:35:09

Školski (četvero)godišnjak

Tijekom školske godine 2020./2021. učitelji predmetne nastave okupili su se oko školskog projekta ''Čitam ja, čitaš ti, čitamo svi!''

Cilj ovoga projekta jest razvijanje motiviranosti, vještine i zainteresiranosti za čitanje tekstova na hrvatskome i engleskome jeziku, stvaranje pozitivnog odnosa prema čitanju, razvijanje čitalačkih kompetencija, poticanje na samostalno čitanje s razumijevanjem i prepričavanje pročitanog na hrvatskom i engleskom jeziku te razvijanje interesa za knjigu.

Želimo omogućiti učenicima da uživaju u slušanju i u samostalnom čitanju kako književnih/umjetničkih tekstova tako i neknjiževnih znanstvenopopularnih tekstova, tekstova popularne kulture, novinarskih i dr. tekstova na hrvatskom i engleskom jeziku.

U projektu sudjeluje i školska knjižničarka koja je za ovu prigodu osmislila aktivnost izrade Školskog (čevero)godišnjaka za učenike četvrtih razreda.

Aktivnosti koje su provedene u sklopu projekta jesu:

1. aktivnost: Upoznavanje s pojmovima spomenar, leksikon i godišnjak. Kako bi saznali značenja ovih riječi, učenici su prvo trebali pronaći značenja riječi u rječniku čemu je prethodilo učenje o snalaženju u rječniku i poretku natuknica u rječniku.

2. aktivnost: Nakon što su učenici doznali značenje ovih riječi, uslijedilo je natjecanje skupina u sklopu kojega su se učenici podijeljeni u četiri skupine natjecali koja će skupina najbrže pronaći objašnjenje riječi: uspomena, leksikon, spomenar, godišnjak. Nakon uspješno realiziranog zadatka učenici su nagrađeni slatkišima.

3. aktivnost: Uslijedila je izrada Školskog (četvero)godišnjaka u sklopu koje su se učenici trebali prisjetiti najzanimljivijih trenutaka koje su proveli u svome razredu tijekom četverogodišnjeg školovanja u razrednoj nastavi, navesti što najviše vole u školi (druženje, prijatelje, nastavne predmete…), napisati poruku prijateljima iz razreda, prisjetiti se prvog dana škole u prvom razredu te napisati sastavak na navedenu temu. Svaka učiteljica četvrtog razreda također je napisala svoju poruku razredu.

Svi učenici potpisali su se u (četvero)godišnjak, a napravili smo i skupne razredne fotografije.

4. aktivnost: Školski (četvero)godišnjak zaključali smo u ormar Školske knjižnice gdje će čekati završetak osmog razreda. Na kraju osmog razreda zamišljeno je da se svi zajedno sa svojom učiteljicom ili učiteljem i novim razrednikom ili razrednicom okupe u Školskoj knjižnici gdje će se prelistavajući i čitajući svoj Školski (četvero)godišnjak prisjetiti trenutaka provedenih u nižim razredima.


Osnovna škola Vladimira Nazora Daruvar